Descentforum.DE Forum Index Descentforum.DE
Search | FAQ | Memberlist | Usergroups | Newsfeed Newsfeed  Register
Profile | Log in to check your private messages | Log in 
Chat | D3-Tactics | Downloads | Map | Links | Serverlist | Teamspeak 

DXX-Rebirth v0.57 released/veröffentlicht

 
Post new topic   Reply to topic    Descentforum.DE Forum Index -> News - Forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zico
Rebirther


Joined: 23 Nov 2005
Posts: 452
Location: Ebersbach

PostPosted: 19.06.2011, 20:30    Post subject: DXX-Rebirth v0.57 released/veröffentlicht Reply with quote

DEUTSCH

Hallo Leute

Das Warten ist zu Ende: DXX-Rebirth v0.57 ist nun draussen. Ich kann mit Sicherheit sagen, dass es die 9 Monate Entwicklungszeit voll wert war, denn dieses Release ist das Feature-reichste, welches wir jemals herausgebracht haben.

Hier eine kleine List mit den wichtigsten Neuerungen und Änderungen:

* OpenGL ES Support von Florian Feucht und Oliver Haag
* Anisotropische Texturfilterung
* Verbesserte Transparenzeffekte
* Farbiges dynamische Lichteffekte
* Eine große Auswahl an verschiedenen Fadenkreuzen mit Auswahl für Farbe, Größe und Transparenz
* Erweiterte Sensitivitätseinstellungen für Joystick und Maus
* Neue Maus-Kontrolloption "FLightSim". Steuert das Schiff über Mausposition von virtuellem "Zentrum" - ähnlich der Steuerung eines Joysticks.
* Verbesseres Waffen-wechseln/auswählen (meist für Maus)
* Viele Verbesserungen für die Menüs wie Scrollen mit Mausrad, Schließen von Menüs via rechtem Mausbutton, Tastenwiederholung, Numlock Unterstützung und mehr
* Unterstützung für Tastatur-Layout-spezifische Tasten
* Tracker Unterstützung!
* D1X-Rebirth unterstützt nun eine Menge Descent2-spezifische rMultiplayer Features wie Kill Goals, Zeit Limits, Aufgehellte Spielerschiffe, Unverwunddberkeit bei Respawn usw.
* Option um freundliches Feuer in Team-Spielen zu deaktivieren
* Bounty Spielmodus - Ziel ist es den "Bounty" Spieler zu töten und damit Punkte zu sammeln
* Unterstützung für Coop Spielstände
* Das Spiel wird sich gesetzte Multiplayer Optionen eigenständig merken
* M3U Listen Untersützung für die Jukebox
* Zufälliger Abspielmodus für die Jukebox
* Verbesserte Kollisionserkennung
* Um sog. type-kills zu verhindern wird im HUD nun "TYPING" angzeigt, wenn ein Spieler etwas schreibt
* Freiflug option für die Automap
* Viele Fehler repariert und weitere Neuerungen. Im CHANGELOG.txt findet ihr weitere Details

Ich hoffe, dass ihr mit dem neuen Release viel Spaß haben werdet.


http://www.dxx-rebirth.com




ENGLISH

Hello folks!

Finally the wait is over: DXX-Rebirth v0.57 is now released. This time I can safely say it really was worth all the 9 months of development since it's probably the most feature-rich release we've pulled out so far.

Here is a small overview of the most important changes and additions:

* OpenGL ES Support by Florian Feucht and Oliver Haag
* Anisotropic texture filtering
* Improved transparency effects
* Colored Lighting effects
* A wide collection of Reticles is selectable including settings for Reticle size, color and transparency
* Expanded Sensitivity and Deadzone settings for Mouse and Joystick
* New optional control type for Mouse - FlightSim. Provides Mouse movement with an absolute center similar to Joystick-like control
* Improved weapon cycling/selection options (for Mouse mostly)
* Many improvements for the ingame menus such as scrolling via Mouse wheel, closing menus via right Mouse button, key repeats, Numlock support and more
* Support for keyboard layout-specific keys for game controls
* Find and join online games via Tracker server created and hosted by Matt "1360" Vandermeulen
* D1X-Rebirth now supports Descent 2 Multiplayer features such as fixed Play Time, Kill goal, Bright Palyers and Invulnerability when respawning
* Option to disable Friendly Fire in Multiplayer Team games
* Bounty game mode for Multiplayer by Matt "1360" Vandermeulen. Goal is it to kill the targeted player to score and become the new target
* Possibility to save and restore Cooperative games
* The game will automatically remember previously set Multiplayer rules
* M3U Playlist support for the Jukebox
* Random playback mode for the Jukebox
* Slightly improved wall collision handling
* Expanded possibilities for level authors: Support for custom descent2.ham inside missions (D2X-Rebirth). Support for Levels with up to 9000 segments (cubes). Support for Textures bigger than 64x64 pixels
* To prevent type-kills the game HUD will show "TYPING" below a player when a chat message is composed
* Free flight controls for the Automap
* Many Bugfixes and further improvements. Check CHANGELOG.txt for a full list of changes

I hope you'll have much fun with our newest release. Get it while it's hot!


http://www.dxx-rebirth.com

_________________
http://www.dxx-rebirth.com
Back to top
View user's profile Send private message
Zorc
Forum-Nutzer


Joined: 05 Jul 2001
Posts: 961
Location: Ratzeburg

PostPosted: 19.06.2011, 20:41    Post subject: Reply with quote

Wow, cool! Hab gestern beim rumspielen mit älteren Rebirth-Versionen noch gedacht, dass ich lange nichts mehr von Dir gehört habe, und nu das. Perfektes timing. Bin grad im Nachtdienst, werd die neue Version gleich morgen mal mit Korghanos experimentellen Level testen.

Nachtrag: seh in der Liste der Neuheiten die langerwartete Trackerfunktion für Onlinespiel... gute Sache!

Sehr glücklich


Last edited by Zorc on 19.06.2011, 20:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Munk
Forum-Nutzer


Joined: 30 Jun 2001
Posts: 2140
Location: Herzogenrath

PostPosted: 19.06.2011, 21:22    Post subject: Reply with quote

prima prima :)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Marix
Forum-Nutzer


Joined: 30 May 2001
Posts: 1015
Location: Germany

PostPosted: 20.06.2011, 08:56    Post subject: Reply with quote

Sehr glücklich

Ärgerlich nur, dass ich hier jetzt noch 5 Tage ohne Joystick in Hamburg festhänge ...

_________________
„Der einzige Weg, die Grenzen des Möglichen zu finden, ist ein klein wenig über diese hinaus in das Unmögliche vorzustoßen.“
--Arthur C. Clarke
Back to top
View user's profile Send private message
Do_Checkor
Administrator


Joined: 19 Nov 2000
Posts: 7768
Location: Oldenburg (Oldb.)

PostPosted: 20.06.2011, 13:35    Post subject: Reply with quote

Daumen hoch Zico!
Back to top
View user's profile Send private message
Linux-Fan
Forum-Nutzer


Joined: 06 Jun 2009
Posts: 257

PostPosted: 20.06.2011, 21:34    Post subject: Reply with quote

Jo, sieht echt gut aus!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Descentforum.DE Forum Index -> News - Forum All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
PayPal


Descent is a trademark of Interplay Productions.
Descent, Descent II are © Parallax Software Corporation.
Descent III is © Outrage Entertainment.
Descentforum.DE and Descentforum.NET is © by Martin "Do_Checkor" Timmermann.
Powered by phpBB © 2001-2008 phpBB Group